Love life and life will love you back. Love people and they will love you back

Monday, August 9, 2010

Hajat + Angan2 = Final

HAJAT
waduhhhh..semalam g jejalan cari barang..maklum jela nk puase da kan..konon nk beli barang keperluan jela..alih2 terbeli pulak kasut..TQ en. Buah Hati..hehe..normal la tu..niat nye g melaka nak belikan ubat gigi si Leman..tp xde pun..yg ade cuma listerine dia aje..mcm x sesuai je dan termatlah mahal.. jadi digantikan lah dgn membeli new cage utk Leman yg semakin hari kenakalan dan kebijaksanaan dia sangat menguji kesabaran..so dgn ada nye cage baru ni, boleh la nk kurung dia kalau dia ada wat salah..itu namanya ialah pengajaran utk seekor kucing yg nakal dan bijak.. aishhhh..Leman..Leman..beruntung nye kau..bak kata en.buah hati "g shopping je x pernah x beli pape utk Leman, mesti ade something utk dia.." dalam hatiku pulak "itu baru anak kucing, anak sendiri nanti lagi hebat layanan yg diterima kot =)"

ANGAN-ANGAN
berbalik pada al-qisah nye shopping..
on da way balik, singgah la kejap kat astana moda..nak cari kain cotton buat baju raya..hati gumbira ni nk beli kain..p la kt bahagian kain cotton..uisshhhhh..lawanye kain2 dia..corak2 dia simple je..kalau aku yg kasar ni pakai, boleh terus jadi ayu tau :p jumpe la kain idaman 'cotton viscose' warna biru turqiose (tema tahun ni)..skali ku tenung dan amati harganya, alangkah terkejutnya jiwa dan raga..bapak kau!! mahal nk mampos..harga kain je da boleh buat modal aku balik perak bawak kereta..huh! dengan kecewanye, aku pun berlalu lah pulang..good bye 'cotton viscose'..hargamu dikenang..

FINAL
eh..cite belom abis lagi..lepas balik shopping, g umah kak sedara cz ada kenduri..pom pam pom pam baut keje tolong itu ini dan macam2 lagi (mcm byk je yg tolong, walhal potong kuih je ;p)
alih2 kawan aku call "iza, saya da sampai kt bus station ni, boleh tolong ambil x" kenduri dan kawan mana penting? dua2 kan? so dulukan lah kenduri, kemudian g la amik kawan.. Kehebatan aku bawak kereta mmg x dapat disangkal lagi oleh sesiapa, maka start enjin, pusing steering..tetibaaaaaa..buuullllkkkk!!! aiseh..ape pulak aku langgar ni?? skali cek..hah amik kau!!! bumper aku kemek, belekuk siap terkeluar lagi dari tempat asalnya hanya kerana seekor myvi putihku TERlanggar BATU di tepi batas pokok bunga..ape lah nasib nye aku..inilah final utk hari minggu =(

jadi..kesimpulannya..aku x dapat apa, si Leman je yg dapat..hahaha..maka, janganlah kamu mencampur adukkan urusan hajat dan urusan angan2..nanti kamu akan terima finalnya..ok..xde kaitan..sekain, TQ =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails