Love life and life will love you back. Love people and they will love you back

Tuesday, March 15, 2011

Oh Mat Saleh ni cute lar!

sejak2 tgk Merong Mahawangsa, saye lak yg mcm mereng tgk Mat Saleh
dah tu td kt kedai makan (bwh opis je) ade Mat Saleh ni dtg singgah nk makan jugak
tgh hari buta panas terik diaorg boleh jalan kat jln raya naik skate board
tah dari mane dtg agaknye tu..dah la x pakai baju..nasib baik pakai seluar
perghhhh..panas terik gile kot dia bleh x pkai baju jalan2 atas jln raya dgn skate board dia yg rasanye mcm mahal gile kot
peluh dia jgn cakap lar..meleleh je mcm air paip
saya ckp kt kawan saya
"kalau mat saleh jln tengah panas, pink2 je kulit dia"
"kalau kita org melayu wat perangai macam tu, hitam legam le jadinye"

Mat saleh tu nak order makan tp waitress semua takut2 nk g amik order
Katenye "ishh..xnak le saya amik order..dia speaking karang mane reti saya nak jwb"
ni la org kite kan..xnak cuba..
ckp jela mcm ni "order sir?" itu pun susah keeeeeee..adeh
(bukan saye yg g amik order ok..sebab niat sy cuma nak mkn.bukan amik order)

So sorang dari student saya pun bangun dan tolong amik order mat saleh tu
tapi saya x dgr le pulak dia order ape kan
and suddenly, 1 jug air besauuuuuuu sgt waiter letak atas meja mat saleh tu
kawan saya ckp "eh, budak tu perli Mat Saleh ke ape?" siap ade spare lg 1 jug besau atas meja lain..hahaha
sekali abes daaaaaaaa..dia order sky juice aje..

Student saya tu sembang2 le dgn omputeh tu, katanye diorang dari hong kong, fly ke KLIA
so from KLIA to Melaka to Muar to Johor to Singapore naik skate board je!
batak betul perangai..Malaysia ni mcm x cukup public transport pulak..buat kerja gile la
tp memang solute lah! kalau en.Buah hati ade 4sure dia teruja tgk skate board tu
sbb dia budak skate dulu..skrg dah tak leh jd budak skate..dah lebih had umur

lame gak le mat saleh tu tggu makanan dia smpai (tukang masak nye memang LEMB*B sikit)
dia order mee rebus dgn nasi goreng ayam wooooooo..sambil tgk cite indon kt tv (gelak2 tgk cite tu macam lar paham!)
pandai gak eh diorang ni makan makanan kita..siap pndai perah limau lagi
mula2 tgk mcm x pandai makan..amek kau! lastnye dia hirup kuah mee rebus tu sampai licin
sedap sangat atau lapar sangat? hahaha

kesimpulannye, tak de ape yg nak dibukakan atau disimpulkan
just nak cite MAt Saleh pandai makan mee rebus dgn nasi gorenag ayam sambil tonton cite indon dan senyum malu2 kt saye..itu sahaje..sekian, TQ..hahaha..

Gambar xde ye..saya tak bawak handpon g kedai makan kt bawah tu..

* ini entri sengaja je tulis sbb cctv baru pasang atas kepala saya petang semalam, saya tau bos sedang perhatikan saya..heeeee :p

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails