Love life and life will love you back. Love people and they will love you back

Monday, March 14, 2011

Merong Mahawangsa


wahhhh..semua tgh hottttttttttttt cerita psl filem terbaru keluaran KRU
ape lg kalau bukan Hikayat Merong Mahawangsa
so, utk filem ni saya bg 8 bintang yg gemerlap out of 10 utk KRU production
tgk thriller je, dah rasa mcm wow!!! bila korang tgk filem dia lagi la wow!!!!!!!!!!!!
terlopong kot mulut2 korang..saya sgt melopong sbb ade Stephen Rahman tu..hahaha
sampaikan profile picture kt fb pun tempek gambar si Stephen Rahman
tapi sayangnye, beliau dah kawin le pulakkkkk..so korang jgn berangan la yer

ok..kesah nye Hikayat Merong Mahawangsa ni kan
mula2 cerita tu mcm x brp nak faham mungkin sbb bahasa klasik yg digunakan
atau mungkin sbb saya mmg x minat sejarah, so saya buat2 x faham le
tapi, bila nampak putera dr rome yg kiut tu, otomatik jadi phm terus jln cerita tu
lepas tu nmpk pulak abang Merong tu terus saya mcm excited gile nk tau endingnye
tapi sayang 1000x sayang...endingnye sedihhhhhhh..nk tau?? korang kena la tgk sdri ok
tp ade 1 part yg saya rasa meremang bulu roma bila abang Merong saya tu menghujahkan kata-kata semangat pd rakyat jelatanya untuk menentang Garuda..memang superb la dialog dia! tp saya x ingat pulak..hehehehe
walupun cerita ni mcm pahlawan yg serius2 tu, tp masih ade diselitkan element kelakar dan buat 1 panggung ketawa
dan klimaks cerita tu, masa abang Merong saya tgh gagah menentang Garuda, saya sdri terasa mcm nak angkat pedang wooooo..nk tolong same2 lawan..hakhakhak..xleh bla
overall..cerita ni sgt best!

tp plzzzz..kalau boleh jgn le download dr tenet or beli yg cetak rompak
this is our 1st film yg berkonsepkan ala2 lord of the ring
so sokong lah filem tanah air kite kalau korang rasa nk tgk filem kite setaraf dgn mat saleh


** admire kt Stephen Rahman, tp saye tau ade orang sedang jelesssss :p

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails