Love life and life will love you back. Love people and they will love you back

Tuesday, March 16, 2010

Karipap Rindu ;D

semalam terasa mcm nk memasak sumting spesel ckit..so terasa la mcm nk wat karipap.. hah ape lagi..balik keje trus singgah kedai beli brg wat karipap..

smpai je uma kul 6.30ptg, aku trus g dapur..ciap2 kn lor bahan2 nk wat karipap ni..sggup ku tinggalkan cerita feveret aku Na O Mei n Senja Permai..hah nk dijadikan kesah, ni 2nd time aku wat karipap..x le expert pon..sbb x expert tu la karipap aku ciap jam 10.30 mlm..4 jam aku duk wat karipap..da la aku xde penggolek nk canaikan tepung tu..aku rembat je gelas kaca en.Ajam, asalkn tepung tu bley dicanai nipis..bile da nipis telekat plak kt dulang..da kene uli smula..seksa nye Tuhan jela yg tau..

part yg paling mencabar kesabaran aku time nk wat corak2 tepi karipap tu..masa tu la inti nye nk tekeluar la..tepung nye nipis sgt smpai tekoyak la..ade yg tepung tebal sgt la..akhirnye dpt la lebey kurang 35 biji..

ape lg goreng la ckit wat mkn sdri..walaupun x brp nk sedap mane, tp rsanye ok la karipap aku tu..stakat nk mkn 5 biji,pejam mata je..haha..

hari ni en. Ajam balik..da smggu x jumpe..wat karipap ni khas utk en.Ajam, walaupun pagi td aku da bwk g opis bg kengkawan..hehe..Karipap utk yg tersayang..sebagai simbol maaf sbb aku byk beno wat hal..dlm erti kate lain sebagai simbol pelepas rindu..dat's y lor aku name kn karipap ni karipap rindu..hope en. Ajam suke..maka inilah hasilnye karipap ku yg x brp nk cantik...



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails