Love life and life will love you back. Love people and they will love you back

Friday, May 28, 2010

Panas Di Dalam, Sejuk Di Luar

arini rasa xde ape yg special sgt nk kongsi..juz pg td tunggu my sis balik from KL..aku?? mcm biase la..tido..kate org perak 'megholoh' ataupun 'melingkor'..bangun je tido perut pulak lapar, terus la mkn..ermm..mcm puteri raja pulak..

disebabkan keboringan yg tahap dewa dewi punye, aku pun ikut la mak dgn kakak aku g survey barang2 utk kawin..ehem..ehem..bukan aku yg kawin eh..kakak aku yg kawin..aku?? xde duit lagi, so x boleh kawin..heeee =)

survey x jauh mane pun, dpn umah je..ade la 1 butik pengantin ni memang aku x penah tau pun butik tu wujud kt Seri Iskandar ni..tp nk cite ckit la ape pglmn yg aku dpt..owner dia layan customer memang meletop ramahnye..ciap bagi nasihat2 lagi..service yg dia buat pun mcm best jugak..especially tang make up..memang lawa gile..bile aku bukak album2 yg ade kt kedai tu, kebanyakannye semua kawan2 aku masa sekolah..da kawin rupenye diorg..alhmdulillah..jodoh da sampai..ape salahnye kawin awal pun kan..

so kakak aku ni tanya la pasal pelamin..waduhhhhh!!!! pelamin yg macam rangka aje, sewanye RM650..bukannye lawa sgt pun pelamin tu..silap ari bulan time amik gambar boleh roboh..naye je..pakej2 lain pulak, kalau tambah 1 pesalinan pengantin harga da jadi RM1000..mahallllll!!!! aku mula la congak2 dalam kepala, kalau org yg kureng duit mcm mane la nk kawen eh (sbnrnye congak2 utk diri sndri :p)lastnye kitorang plan, pelamin wat sndri je..beli lampu kt ikea baru je RM45..kain backdrop, jahit sendiri..backdrop modern kontemperori..cuma nak g beli kerusi je..aku pun da tgk yg akak aku scatch..lawa..

lepas tu tanya la lagi psl pakej persediaan pengantin yg mcm mandi sauna la, urut la, mandi susu, mandi bunga dan yg tah ape2 lagi tu..yg ni aku xtau la pakej muarh ke x..dia kasi RM150 sekali buat..kalau nk mandi bunga kena tambah lagi RM80..bunga cari sendiri..

sebut pasal mandi bunga ni, kata orang tu, tujuan mandi bunga ni untuk melegakan segala ketegangan bakal pengantin sebabya bunga yang wangi2 ni ade aura yang tersendiri yang mampu melegakan ketegangan..yela..bukan senang nk arrange majlis kahwin ni..ade yg gaduh2, perang2, merajuk-rajuk, jadi sebab tu la dimandikan dengan air bunga untuk menaikkan seri dan aura si pengantin..ade bunga yang ade aura, ade yg xde..aura kt cni maksudnye bunga2 yang wangi macam bunga mawar..jgn pakai bunga kertas pulak..mau melekit badan..kesimpulannya mari kita mandi bunga setiap hari untuk mengelakkan anda bertegang urat dgn org especially dgn org yg tersayang..

so habes sudah survey utk hari ni, esok akan g ipoh pulak buat survey besar-besaran tambah pulak mak aku memang nk tgk pameran orchid kt sana..nk tmbah koleksi orchid agaknye..x kisahla kan..sekali sekala bersama keluarga tersayang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails